Regulamin korzystania z modułu euroTICKET IT-WWW
I
Zakres regulaminu.
- Regulamin dotyczy procesu zakupu biletów autokarowych za
pośrednictwem stron WWW i dokonywania za nie płatności za pomocą metod
płatności udostępnionych przez Oferenta i dostępnych aktualnie w ramach
usług oferowanych przez Centrum Autoryzacji Płatności.
- Skorzystanie z modułu euroTICKET IT-WWW jest jednocześnie
oświadczeniem, że Kupujący akceptuje warunki niniejszego Regulaminu i
Umowne Warunki Przewozu wybranego Przewoźnika.
II
Definicje.
- ITSOFT - producent i operator Systemu euroTICKET oraz współpracującego z nim Modułu euroTICKET IT-WWW.
- Moduł euroTICKET IT-WWW - moduł internetowy należący i
obsługiwany przez ITSOFT, umożliwiający Kupującemu dokonanie transakcji
zakupu biletu autokarowego.
- Kupujący - pełnoletnia osoba fizyczna lub osoba prawna
korzystająca z Modułu euroTICKET IT-WWW w celu zakupu w imieniu Pasażera
biletu autokarowego.
- Pasażer - osoba fizyczna, której dane znajdują się na bilecie,
nabywająca wszelkie prawa i obowiązki wynikające z zakupu biletu
autokarowego.
- Przewoźnik - firma realizująca połączenie autokarowe wybrane w procesie zakupu biletu przez Kupującego.
- Oferta - produkty i usługi Przewoźnika udostępnione do sprzedaży za pomocą Modułu euroTICKET IT-WWW.
- Oferent - firma udostępniająca Ofertę do sprzedaży za pośrednictwem Modułu euroTICKET IT-WWW.
- Centrum Autoryzacji Płatności - firma zajmująca się realizacją
płatności w procesie zakupu biletu autokarowego, za pomocą kart
płatniczych i przelewów elektronicznych.
- Umowa - umowa przewozu zawierana pomiędzy Pasażerem i Przewoźnikiem w wyniku zakupu biletu autokarowego.
- Umowne Warunki Przewozu - warunki określone przez Przewoźnika,
dotyczące praw i obowiązków Pasażera i Przewoźnika, wynikających z
zawartej Umowy.
III
Proces zakupu biletu autokarowego.
- Zakupu biletów za pośrednictwem modułu euroTICKET IT-WWW oraz
zlecania wykonania operacji na tych biletach, mogą dokonywać wyłącznie
osoby pełnoletnie.
- Kupujący za pomocą modułu euroTICKET IT-WWW dokonuje wyboru połączenia i Oferenta oferującego to połączenie.
- Warunkiem dokonania rezerwacji biletu jest podanie danych
Pasażera oraz akceptacja w jego imieniu niniejszego Regulaminu oraz
Umownych Warunków Przewozu.
- Kupujący realizuje płatność za bilet za pomocą jednej z dostępnych form płatności.
- Płatności za pomocą kart płatniczych i przelewów
elektronicznych są obsługiwane przez Centrum Autoryzacji Płatności,
które jest gwarantem bezpiecznej transakcji. W trakcie realizacji w/w
płatności żadna ze stron poza Centrum Autoryzacji Płatności nie uzyskuje
danych dotyczących konta Kupującego.
- W przypadku płatności za pomocą karty płatniczej lub przelewu
elektronicznego, Kupujący ma 15 minut od momentu założenia rezerwacji na
dokonanie płatności. Jeśli w tym czasie płatność nie zostanie dokonana,
rezerwacja zostanie automatycznie usunięta.
- Dokonując płatności, Kupujący powinien mieć pewność, że posiada
kartę płatniczą lub konto w banku obsługiwanym przez Centrum
Autoryzacji Płatności oraz środki pieniężne wystarczające do zapłaty za
zarezerwowany bilet.
- W przypadku braku możliwości pobrania wymaganej kwoty z
rachunku karty płatniczej, lub rachunku bankowego, rezerwacja zostanie
automatycznie anulowana.
- Za bilety wybranych Oferentów można zapłacić przelewem
tradycyjnym. Tę formę zapłaty można wybrać tylko w przypadku gdy do daty
wyjazdu pozostało nie mniej niż 10 dni roboczych.
- W przypadku wybrania przez Kupującego zapłaty przelewem tradycyjnym:
- Kupujący ma 3 godziny od momentu założenia rezerwacji
na zalogowanie się w module euroTICKET IT-WWW, za pomocą przesłanych
mailem danych (nr transakcji i PIN), co spowoduje przedłużenie
rezerwacji do 5 dni,
- Kupujący niezwłocznie wyśle na konto podane w momencie
założenia rezerwacji przelew na kwotę równą cenie biletu (Kupujący może
wydrukować bezpośrednio z modułu euroTICKET IT-WWW wzór przelewu
zawierający niezbędne dane),
- Po otrzymaniu przelewu przez Oferenta lub Centrum Autoryzacji
Płatności system euroTICKET prześle Kupującemu mailem potwierdzenie
zakupu biletu.
Jeżeli w czasie trwania w/w rezerwacji (5 dni) przelew nie zostanie
zaksięgowany na koncie Oferenta lub Centrum Autoryzacji Płatności to
rezerwacja zostanie automatycznie usunięta i Kupujący nie będzie miał
gwarancji zakupu biletu. W takim przypadku, jeżeli przelew zostanie
zaksięgowany na koncie Oferenta lub Centrum Autoryzacji Płatności przed
datą wyjazdu i będą wolne miejsca na wybrane połączenie, to Kupujący
otrzyma potwierdzenie zakupu biletu mailem. W przeciwnym wypadku, jeżeli
nie będzie wolnych miejsc, to Oferent zwróci Kupującemu kwotę zapłaty
na jego konto.
- Po zakończeniu procesu zakupu, Kupujący może pobrać bilet w formacie PDF
lub wydrukować na zwykłej kartce formatu A4. Ten sam bilet jest przesyłany na podany
adres email.
- W procesie zakupu Kupujący otrzymuje numer transakcji oraz
specjalny numer PIN, który umożliwia zalogowanie się do biletu, pobranie go lub
powtórne wydrukowanie lub wykonanie operacji na bilecie.
- Bilet jest dokumentem uprawniającym Pasażera do odbycia
podróży. Pasażer w momencie wejscia do autokaru musi okazać bilet na urządzeniu mobilnym lub w formie papierowej.
Pasażer bez biletu może nie zostać wpuszczony do autokaru.
- Zakup biletu za pośrednictwem modułu euroTICKET IT-WWW jest
zawarciem Umowy pomiędzy Przewoźnikiem a Pasażerem, w imieniu którego
działa Kupujący i oznacza akceptację Umownych Warunków Przewozu, w tym
warunków dotyczących stosowanych opłat np. w przypadku zwrotu biletu.
- ITSOFT dokłada wszelkich starań, żeby Umowne Warunki Przewozu
dostępne w procesie zakupu były aktualne. Jednakże ITSOFT nie ponosi
odpowiedzialności za błędne lub nieaktualne Umowne Warunki Przewozu
dostarczone przez Przewoźników, a zamieszczone w dobrej wierze. ITSOFT
rekomenduje każdorazowe sprawdzenie Umownych Warunków Przewozu na
stronach internetowych wybranego Przewoźnika.
IV
Wykonywanie operacji na zakupionych biletach.
- Moduł euroTICKET IT-WWW umożliwia Kupującemu dokonanie, na biletach
zakupionych za pośrednictwem Modułu euroTICKET IT-WWW, operacji: zwrotu,
datowania biletu open, zmiany daty wyjazdu, zmiany daty powrotu jeżeli
te operacje są zgodne z Umownymi Warunkami Przewozu Przewoźnika, którego
dotyczy bilet.
- Za zwroty i zmiany w zakupionym bilecie, Oferent może pobrać opłatę manipulacyjną, zgodną z Umownymi Warunkami Przewozu.
- W celu dokonania zmian w zakupionym bilecie należy:
- za pomocą numeru transakcji i PINu zalogować się w Module euroTICKET IT-WWW,
- dokonać żądanej operacji wybierając opcję "Zmień/Zwróć" i
postępując zgodnie z podpowiedziami. Po poprawnej realizacji w/w
operacji Kupujący otrzyma potwierdzenie drogą mailową,
- ponownie pobrać bilet w formacie PDF lub go wydrukować sprawdzając czy zawiera dane uzględniające dokonane zmiany.
V
Ochrona danych osobowych.
- Administratorem danych osobowych, które podaje Kupujący w procesie zakupu biletu jest Oferent, z którym zostaje zawarta Umowa.
- Pasażer ma prawo do wglądu i modyfikowania podanych informacji
VI
Prawa i obowiązki stron.
- Zakup biletu jest umową cywilno-prawną, zawieraną pomiędzy Pasażerem i Przewoźnikiem.
- Kupujący zobowiązany jest do korzystania z Modułu euroTICKET
IT-WWW w sposób zgodny z jego przeznaczeniem, przepisami polskiego prawa
i niniejszym Regulaminem.
- Kupujący dokonując zakupu biletu oświadcza, że znane mu są
przepisy prawa cywilnego i karnego, dotyczące działań niezgodnych z
obowiązującym w Polsce porządkiem prawnym oraz wynikające z tego
konsekwencje.
- Niedozwolone jest dokonywanie fałszywych rezerwacji, podawanie
fałszywych danych oraz przenoszenie praw wynikających z zawartej Umowy
na osoby trzecie.
- ITSOFT i Oferent będzie niezwłocznie informował organy ścigania o wszelkich działaniach o charakterze przestępczym.
- Przewoźnik ma prawo odstąpić od realizacji Umowy, w przypadku
podania przez Kupującego nieprawdziwych informacji dotyczących danych
osobowych lub płatności.
VII
Reklamacje i wyłączenie odpowiedzialności.
- ITSOFT nie ponosi odpowiedzialności za jakość usług świadczonych
przez Przewoźnika. Reklamacje z tym związane, należy zgłosić do
Przewoźnika w sposób zgodny z Umownymi Warunkami Przewozu.
- Reklamacje dotyczące procesu zakupu biletu przez Moduł
euroTICKET IT-WWW, należy przesłać w formie pisemnej na adres ITSOFT, w
terminie 7 dni od zaistnienia zdarzenia, podając wszystkie niezbędne
informacje dotyczące transakcji.