Polityka Prywatności

W niniejszej informacji zostały określone cele i zasady przetwarzania Państwa danych osobowych.

Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?

Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy, iż Administratorem podanych danych osobowych są Oferenci, których bilety są dostępne w aplikacji.



Do kontaktu w sprawie Naruszenia Ochrony Danych Osobowych w naszej firmie służy adres email: rodo@itsoft.pl.



Administrator jest odpowiedzialny za to, aby Państwa dane osobowe były przetwarzane w sposób bezpieczny i zgodny z prawem.

W jakim celu i na jakiej podstawie są przetwarzane dane osobowe?

Państwa dane osobowe są przetwarzane w następujących celach:

  1. zawarcie i wykonanie umowy (podst. prawna: art. 6 ust.1 b) RODO), m.in.:

    1. obsługa procesu zakupu usługi,

    2. realizacja usługi,

    3. zapewnienie odpowiedniej jakości świadczonych usług,

    4. przekazanie istotnych informacji dotyczących świadczonej usługi.

  2. wykonanie ciążących na Oferencie obowiązków prawnych (podstawa prawna: art. 6 ust.1 c) RODO), m.in.:

    1. wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,

    2. rozpatrywanie skarg i reklamacji,

    3. prowadzenia rozliczeń umów o współpracę/agencyjnych,

    4. udzielanie informacji, co do których jest zobowiązany przepisami prawa.

  3. wykonanie czynności wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Oferenta (podstawa prawna: art. 6 ust.1 f) RODO), m.in.:

    1. obrona lub dochodzenie ewentualnych roszczeń,

    2. wykrywanie i zapobieganie oszustwom,

    3. marketing bezpośredni własnych produktów lub usług,

    4. tworzenie zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne Oferenta, co obejmuje w szczególności raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju usług, prace rozwojowe w systemach informatycznych,

    5. wsparcie obsługi, w tym badania satysfakcji po zrealizowaniu usługi oraz dostosowanie obsługi w oparciu o zakupione dotychczas usługi lub złożone reklamacje.

  4. wykonanie czynności wynikających z udzielonych przez Państwa zgód (podstawa prawna: art. 6 ust.1 a) RODO).

Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?

Państwa dane osobowe będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy na wykonanie usługi, a także do czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń z Oferentem wynikających z tej umowy. W przypadku przetwarzania danych w związku z ciążącymi na Oferencie obowiązkami prawnymi, dane będą przetwarzane w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości.

Kto ma dostęp do Państwa danych osobowych?

Państwa dane mogą być przekazywane następującym odbiorcom danych:

  1. upoważnieni pracownicy Oferenta,

  2. agenci pośredniczący w sprzedaży oferowanych przez Oferenta usług,

  3. usługodawcy, którym w drodze umowy Oferent powierzył przetwarzanie Państwa Danych Osobowych na potrzeby realizacji świadczonych przez niego usług, a w szczególności podmiotom świadczącym usługi IT i płatnicze oraz ich upoważnionym pracownikom w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych usług a także innym przewoźnikom jeśli na zlecenie Oferenta realizują dla Państwa usługę transportową,

  4. podmiotom uprawnionym do otrzymania Państwa Danych Osobowych na podstawie przepisów prawa,

  5. firmom ubezpieczeniowym, które Państwa ubezpieczają,

  6. dostawcom usług zaopatrujących Oferenta w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające realizację usługi oraz zarządzanie jego organizacją,

  7. dostawcom usług prawnych, doradczych oraz wspierających Oferenta w dochodzeniu należnych roszczeń (w szczególności biura rachunkowe, kancelarie prawne, podatkowe, firmy windykacyjne).

Czy podanie danych jest obowiązkowe?

Podanie przez Państwa Danych Osobowych jest warunkiem zawarcia umowy na realizację usługi. Odmowa podania danych oznaczonych jako wymagane uniemożliwi zawarcie umowy i realizację usługi.

Które dane są wymagane i w jakim celu?

  1. Zakup biletu - w celu zakupu biletu autokarowego przewozów międzynarodowych wymogiem ustawowym jest podanie Imienia i Nazwiska pasażera. Podanie daty urodzenia jest warunkiem zawarcia umowy ze zniżką wynikającą z wieku. Podanie numeru telefonu jest konieczne do należytego wykonania przez Oferenta usługi. Podanie adresu email jest niezbędne do dostarczenia biletu elektronicznego zakupionego przez strony WWW lub w aplikacji mobilnej.

  2. Zakup polisy do biletu – w celu zawarcia umowy na zakup polisy ubezpieczeniowej wymogiem wynikającym z OWU ubezpieczyciela jest podanie Imienia i Nazwiska oraz daty urodzenia.

Jakie przysługują Państwu prawa w zakresie danych osobowych?

Przysługują Państwu następujące prawa:

  1. prawa do żądania dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich sprostowania,

  2. prawa do ograniczenia przetwarzania Państwa danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18 RODO lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”),

  3. prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO,

  4. prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 RODO,

  5. prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

Aby skorzystać z tych praw należy złożyć wniosek do Oferenta. To w jakim stopniu będziecie mogli Państwo skorzystać z powyższych praw zależeć będzie od podstawy prawnej wykorzystywania przez Oferenta Państwa danych oraz od celu przetwarzania. Jeżeli złożą Państwo wniosek lub żądanie dotyczące przetwarzania Państwa Danych Osobowych, w ramach korzystania z przysługujących Państwu praw, możecie zostać poproszeni o odpowiedź na kilka pytań związanych z Państwa Danymi Osobowymi, które umożliwią Oferentowi weryfikację tożsamości.