Polityka Prywatności
W niniejszej informacji zostały określone cele i zasady przetwarzania Państwa danych
osobowych.
Kto jest administratorem Państwa danych osobowych?
Zgodnie z art. 13 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) informujemy,
administratorem podanych danych osobowych jest B.U.T. i H. "TRANS-EUROPA" Piotr Chorzępa z
siedzibą w Rzeszów, ul. Mickiewicza 12.
Kontaktowe numery telefonów: (17) 853 20 67. Do kontaktu z Inspektorem Ochrony Danych w naszej
firmie służy adres email: transeuropa@un.pl.
Jako Administrator jesteśmy odpowiedzialni za to, aby Państwa dane osobowe były przetwarzane w sposób
bezpieczny i zgodny z prawem.
W jakim celu i na jakiej podstawie przetwarzamy dane osobowe?
Państwa dane osobowe przetwarzamy w następujących celach:
1. zawarcie i wykonanie umowy (podst. prawna: art. 6 ust.1 b) RODO), m.in.:
a) obsługa procesu zakupu usługi,
b) realizacja usługi,
c) zapewnienie odpowiedniej jakości świadczonych usług,
d) przekazanie istotnych informacji dotyczących świadczonej usługi.
2. wykonanie ciążących na nas obowiązków prawnych (podstawa prawna: art. 6 ust.1 c) RODO), m.in.:
a) wystawianie i przechowywanie faktur oraz dokumentów księgowych,
b) rozpatrywanie skarg i reklamacji,
c) prowadzenia rozliczeń umów o współpracę/agencyjnych,
d) udzielanie informacji, co do których jesteśmy zobowiązani przepisami prawa.
3. wykonanie czynności wynikających z prawnie uzasadnionych interesów administratora (podstawa
prawna: art. 6 ust.1 f) RODO), m.in.:
a) obrona lub dochodzenie ewentualnych roszczeń,
b) wykrywanie i zapobieganie oszustwom,
c) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług,
d) tworzenie zestawień, analiz i statystyk na nasze potrzeby wewnętrzne, co obejmuje w
szczególności raportowanie, badania marketingowe, planowanie rozwoju usług, prace rozwojowe
w systemach informatycznych,
e) wsparcie obsługi, w tym badania satysfakcji po zrealizowaniu usługi oraz dostosowanie obsługi w
oparciu o zakupione dotychczas usługi lub złożone reklamacje.
4. wykonanie czynności wynikających z udzielonych przez Państwa zgód (podstawa prawna: art. 6 ust.1 a)
RODO).
Jak długo będziemy przechowywać Państwa dane osobowe?
Państwa dane osobowe będziemy przechowywać przez okres obowiązywania umowy na wykonanie usługi, a
także do czasu wygaśnięcia wzajemnych roszczeń wynikających z tej umowy. W przypadku przetwarzania
danych w związku z ciążącymi na nas obowiązkami prawnymi, dane będą przetwarzane w zakresie i przez
czas wymagany przepisami prawa, w tym przepisami o rachunkowości.
Kto ma dostęp do Państwa danych osobowych?
Państwa dane mogą być przekazywane następującym odbiorcom danych:
1. nasi upoważnieni pracownicy,
2. agenci pośredniczący w sprzedaży oferowanych przez nas usług,
3. usługodawcom, którym w drodze umowy powierzyliśmy przetwarzanie Państwa Danych Osobowych na
potrzeby realizacji świadczonych przez nas usług, a w szczególności podmiotom świadczącym usługi IT i
płatnicze oraz ich upoważnionym pracownikom w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania tych
usług a także innym przewoźnikom jeśli na nasze zlecenie realizują dla Państwa usługę transportową,
4. podmiotom uprawnionym do otrzymania Państwa Danych Osobowych na podstawie przepisów prawa,
5. firmom ubezpieczeniowym, które Państwa ubezpieczają,
6. dostawcom usług zaopatrujących nas w rozwiązania techniczne oraz organizacyjne, umożliwiające
realizację usługi oraz zarządzanie naszą organizacją,
7. dostawcom usług prawnych, doradczych oraz wspierających nas w dochodzeniu należnych roszczeń (w
szczególności biura rachunkowe, kancelarie prawne, podatkowe, firmy windykacyjne).
Czy podanie danych jest obowiązkowe?
Podanie przez Państwa Danych Osobowych jest warunkiem zawarcia umowy na realizację usługi. Odmowa
podania danych oznaczonych jako wymagane uniemożliwi zawarcie umowy i realizację usługi.
Które dane są wymagane i w jakim celu?
1. Zakup biletu - w celu zakupu biletu autokarowego przewozów międzynarodowych wymogiem
ustawowym jest podanie Imienia i Nazwiska pasażera. Podanie daty urodzenia jest warunkiem zawarcia
umowy ze zniżką wynikającą z wieku. Podanie numeru telefonu jest konieczne do należytego wykonania
przez nas usługi. Podanie adresu email jest niezbędne do dostarczenia biletu elektronicznego zakupionego
przez strony WWW lub w aplikacji mobilnej.
2. Zakup polisy do biletu w celu zawarcia umowy na zakup polisy ubezpieczeniowej wymogiem
wynikającym z OWU ubezpieczyciela jest podanie Imienia i Nazwiska oraz daty urodzenia.
Jakie przysługują Państwu prawa w zakresie danych osobowych?
Przysługują Państwu następujące prawa:
1. prawa do żądania dostępu do swoich Danych Osobowych oraz do ich sprostowania,
2. prawa do ograniczenia przetwarzania Państwa danych w sytuacjach i na zasadach wskazanych w art. 18
RODO lub do ich usunięcia zgodnie z art. 17 RODO („prawo do bycia zapomnianym”),
3. prawa do przeniesienia Danych Osobowych zgodnie z art. 20 RODO,
4. prawa do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania jej Danych Osobowych z
przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, o którym mowa w art. 21 ust. 1 RODO,
5. prawa wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.
Aby skorzystać z tych praw należy złożyć do nas wniosek. To w jakim stopniu będziecie mogli Państwo
skorzystać z powyższych praw zależeć będzie od podstawy prawnej wykorzystywania przez nas Państwa
danych oraz od celu przetwarzania. Jeżeli złożą Państwo wniosek lub żądanie dotyczące przetwarzania
Państwa Danych Osobowych, w ramach korzystania z przysługujących Państwu praw, możecie zostać
poproszeni o odpowiedź na kilka pytań związanych z Państwa Danymi Osobowymi, które umożliwią nam
weryfikację tożsamości.